Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Thursday, January 13, 2011

Bumi cinta novel agung karya Ustaz Habiburrahman El Shirazi


Tajuk : Bumi Cinta
Pengarang : Habiburrahman El Shirazy
Penerbit : Ar-Risalah Product Sdn Bhd
ISBN : 978-983-2672-93-7
Mukasurat : 722 Halaman
Harga RM25.90/ 27.90

Klik disini untuk belian secara online
 




Dan novel yang ditunggu-tunggu para penggemar karya Habiburrahman El Shirazy atau yang lebih dikenal dengan sebutan Kang Abik ini pun terbit juga. Novel yang bertajuk Bumi Cinta ini merupakan novel pembangunan jiwa, sebagaimana novel-novel Kang Abik sebelumnya yaitu Ayat-Ayat Cinta dan Ketika Cinta Bertasbih (KCB). Namun tidak seperti novel sebelumnya yang berlatarbelakangkan Mesir, kali ini Kang Abik cuba mengeksplorasi keindahan bumi Rusia, khususnya kota Moscow.

Dan tersebutlah seorang pemuda Indonesia bernama Muhammad Ayyas, seorang mahasiswa pasca sarjana di Delhi, India yang juga seorang santri. Muhammad Ayyas yang sebelumnya kuliah di Madinah ini berniat ingin mengerjakan tugas penelitian dari Dosen pembimbingnya yaitu mengenai Kehidupan Umat Islam di Rusia pada masa pemerintahan Stallin.

Sebaik tiba di Rusia, dia disambut oleh teman lamanya David. David inilah yang mencarikan apartment tempat tinggal untuk Ayyas. Dengan alasan keterbatasan bajet yang dimiliki Ayyas dan lokasi apartment yang strategik ternyata David hanya mampu mendapatkan sebuah apartment yang berkongsi dengan orang lain. Parahnya teman kediamannya itu adalah dua orang wanita Rusia yang jelita. Serangkaian masalah bagi Ayyas pun bermula dari sini.
Apa yang akan berlaku, jika seorang graduan lulusan agama, bernama Muhammad Ayyas, hidup di negara  yang amat menjunjung tinggi seks bebas dan pornografi, iaitu Russia? Adakah iman dan kehormatannya dipertaruhkan demi memenuhi hasrat duniawi gadis-gadis muda Moscow, yang kecantikan mereka tiada taranya?

Ayyas sudah memejamkan kedua matanya. Dia ingin segera lelap. Tetapi bayangan Yelena dengan segala keindahan tubuhnya, yang baru saja dilihatnya meskipun sekejap, seolah-olah hadir di pelupuk matanya.  Bayangan wajah cantik Anastasia Palazzo juga menari-nari di pelupuk matanya.

4.

2 comments:

Unknown said...

salam, saya nak tggu filemnya kuar je. hhehe..=)

Anonymous said...

salam...ad ke sambungannya..sepertiny ceritany agk tergntung...dan jika ad...bila agkny sambungnganny nk keluar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...