Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Sunday, February 13, 2011

Pukul 12 tengah hari masih lagi berbaju tidur?

Assalamualaikum WTH..

Jam tangan saya ketika ini menunjukkan pukul 1.15 petang. Alhamdulillah, seperti biasa suasana PNN pada hari hujung minggi seperti ini sangat memberansangkan. Kehadiran pelanggan pada hari sabtu dan ahad kebiasaanya meningkat hampir tiga hingga enam kali ganda daripada hari-hari biasa. Namun keadaan ini bukanlah tujuan saya 'menerbitkan' entri kali ini.

Pernahkah anda melihat 'orang' terutamanya wanita melayu yang masih berpakaian tidur dan keluar ke kawasan bandar untuk membeli belah pada pukul 12 tengah hari? Mestila pernah, betul tak?
Kebiasaanya, pada hari ahad memang ada diantara kita yang bercuti hujung minggu mengambil kesempatan untuk bangun lewat dari tidur. Namun begitu ia bukanlah alasan yang membolehkan anda 'beruniform' sedemikian untuk berada dikhalayak ramai pada waktu siang. 'Uniform' sedemikian hanya layak digayakan dirumah terutamanya dibilik tidur sahaja.

Apabila anda menggayakan 'uniform' ini dikhalayak ramai pada waktu siang, bersama pakej wajah yang kusam, bau yang masam, rambut yang tidak begitu terurus, baju yang berkedut-kedut dan 'darjah ketelusan kain' baju tidur anda hanya berjaya mengundang persepsi negatif masyarakat. Itu belum lagi yang datang memakai t-shirt tanpa 'bra' semata-mata untuk membeli suratkhabar dan roti untuk sarapan! Maksudnya, saya pun juga turut bersarapan sama! huhuhu...... Mujur belum ada yang datang hanya ber G-string...


Wahai wanita melayu diluar sana, jika benarpun anda mahu menggoda saya pada waktu pagi.... saya beberapa ada tips:
  1. Mandi dulu dan pastikan bersabun, kalu guna ginvera green tea lgi bagus. sbb nanti sama bau dgn saya.
  2. Pakai yang elok-elok sikit- Menutup aurat, baju bergosok
  3. Pakai minyak wangi yg berbau lembut esp bau elizbt arden.. (mcm tunang saya slalu guna)
  4. Jangan pakai warna kuning... saya tak suka kuning!
  5. Bawa sedikit sarapan untuk saya- tak kisah apa juga jenis makanan halal
  6. Beli buku @ alat tulis di PNN hari-hari
  7. Bibir color pink....
  8. JANGAN PAKAI BAJU TIDUR WALAUPUN BUKAN JENIS YANG SEKSI TU!! SEBAB NAMPAK SANGAT KORANG BELUM MANDI!!
Errrrkkkkk,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :P


Korang pernah buat jugak kan? tak perlu malu untuk mengaku!


Kalau boleh, waktu malam pun jangan pernah keluar membeli belah jika hanya 'beruniformkan' baju tidur!


4.

9 comments:

Ustaz Azrai said...

:P

Ustaz Azrai said...

Tapi biasa ug buat bnda camni wanita melayu... hmmmmm

Anonymous said...

wanita Melayu: mewakili maruah dan imej keseluruhan wanita Islam di Malaysia..jangan sampai dihina dan diperlekehkan.

Ustaz Azrai said...

Anoy> sbb tula jgn mamalukn dri sndri dulu... wanita mlayu smakin hilang malunya... bnda ni realiti

Adzriel AB said...

sungguh tak sesuai. kebersihan mesti dijaga.. penampilan sekadar kemas sudah memadai. suka awak ye dapat xtra view pagi2? he..he..

puteri farah said...

sy suke post ni! hehe. kelakar2. :)

puteri farah said...

sy suke post ni! hehe. kelakar2. :)

azrinna said...

Arai,
Aku teringat jiran aku msa duk menyewa umh bujang dulu. pkai baju kelawar memanjang. Sampai aku naik confius siang ke mlm.

Farah Pa-a said...

So far, aku x pernah terlintas utk beruniform sebegitu... errkk..lg 1, tunang ko erk?perfume elizabeth arden ke? ko yg pki kot...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...