Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Sunday, February 27, 2011

"Bang, Quran yang tak ada 'alif lam mim' ada tak?"

Assalamualaikum WTH...

Pagi semalam, ada seorang wanita warga indonesia datang ke kedai saya. (saya cuma teka sahaja dari tutur katanya dan gaya dia berpakaian)...

"Nak cari apa dik?" soal seorang pemuda tampan....

"Bang, Quran yang tak ada 'alif lam mim' ada tak?" soalnya...

Adeh... saya menjawab didalam hati... wujudkah naskah Al-Quran tanpa huruf 'alif lam mim' itu?

"hm, sebenar mahu quran macamana ea?" tanya saya sambil berjalan untuk menunjukkan rak pameran Al-Quran kepada pelanggan itu..
Kemudianya pelanggan itu membelek naskah surah yasin yang terletak berhampiran rak Al-Quran. Saya biarkan dia membelek beberapa naskah surah yassin itu dari jauh...

Mungkin itu yang dimaksudkan oleh wanita itu, Quran yang tak ada 'alif lam mim' agaknya...........

CIS.... kalu dia sebut surah yassin terus tadi kan senang... janganlah kelirukan saya dengan ayat Quran yang tak ada 'alif lam mim'. 

Atau mungkin dia terpegun dengan ketampanan insan yang menegurnya sebelum itu lalu lidahnya kelu untuk menuturkan yang sebenarnya? Hehehe......





4.

9 comments:

Ustaz Azrai said...

Tang tampan tu, korang kene stuju tau! hehehe....

Normaliza said...

Erk..tampan?? ye lah..ye lah..

Ustaz Azrai said...

Smulajdik tampan... hehehe...

azrinna said...

Aduh.......Mal, kita bg can iktiraf dia hensem...

Ustaz Azrai said...

hehe...

Novelgurl said...

salam..hahha..tampan ek ?

Ustaz Azrai said...

:)

Farah Pa-a said...

Masalahnyer ko tu ensem ke? hua...hua...hua...

Ustaz Azrai said...

haha.. malu saya..

Ala farah... bgi pluang skit.. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...