Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Sunday, January 23, 2011

Berita dari Somalia...

Assalamualaikum WTH.. 

Hari ni saya mendapat satu 'message' dari seorang sahabat karib yang sekarang berada di Somalia..

"Salam Bos……… apa khabar…??? Xnak Tanya khabar aku ker dari Somalia ni….??? Xnak ucap tahniah kat aku ker… memang la kalau dalam Buliten TV dan News Paper dia bgtau PASKAL jer….. tapi aku la satu-satunya….. PASKAU bersama 6x paskal yg lain yang mengempur LANUN SOMALIA pada malam tu……"

Wah, memang hebat dia ni... satu-satunya sahabat karib saya yang menjadi jurulatih komando (unit tentera laut-PASKAU)

Hm, korang ingat lagi ke kisah pasukan elit Malaysia ni menawan semula sebuah kapal dari Malaysia di perairan Somalia? Kisah minggu lepas kot...
Teringat semasa awal-awal remaja dahulu, dia merupakan kawan saya yang paling lasak dan ganas.. ada satu kisah dimana ketika kami sedang bermain badminton bersama... Raket Yonex yang berharga RM300 patah dibuatnya ketika melakukan smash! Bahkan satu ketika ketika kami sedang memancing, joran yang dibawanya patah ketika sedang melakukan casting! (casting@ mengilat) Hebatkan tenaga dalam dia! memang layak dia join pasukan elit tentera laut itu untuk menyelamatkan negara... huhuhu..

Buat sahabatku... (saya tak berani untuk letakan nama dia sbb saya takut ada CIA@MOSSAD @ OSA & etc dlam blog ini sbb kawan saya ni dari pasukan elit keselamatan negara) 

Beb!aku bangga jadik kawan hang! Moga impian hang untuk membawa sinar islam kedalam PASKAU terlaksana! Ibadah dalam perang!

Moga hang selamat dalam misi untuk melindungi Agama Islam & Negara Malaysiatercinta ini! Kami doakan hang selamat!


4.

2 comments:

Unknown said...

salam..tahniah, anda ditag

http://anaraudhah.blogspot.com/2011/01/lovely-awards-from-dya.htm

Ustaz Azrai said...

TQ Raudah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...