Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Monday, February 14, 2011

Andainya ini mimpi, jangan kejutkan aku YA ALLAH!!

Assalamualaikum WTH... Salam Maulidurasul untuk semua..

Mimpi adalah satu rutin yang terjadi kepada kita semua ketika tidur.

Dari Abu Hurairah r.a, dari Nabi s.a.w sabdanya:

"Apabila hari kiamat telah dekat, jarang mimpi seorang muslim yang tidak benar. Mimpi yang paling benar ialah mimpi yang selalu berbicara benar. Dan mimpi seorang muslim adalah sebahagian dari 45 jenis nubuwwah (wahyu). Mimpi itu ada tiga jenis:
  1. Mimpi yang baik adalah khabar gembira daripada Allah
  2. mimpi yang menakutkan atau menyedihkan datangnya dari syaitan, 
  3. mimpi yang timbul kerana ilusi, angan-angan atau khayalan seseorang
Maka kerana itu jika kamu bermimpi yang tidak kamu senangi, bangunlah kemudian solat dan jangan menceritakannya kepada orang lain."
(Riwayat Muslim)

Hm... Mood pagi ini sangat menggembirakan, sebenarnya pagi tadi kira-kira dalam pukul 3.30 pagi, saya terbangun setelah bermimpi indah. 

Saya bermimpi sedang mengendalikan PNN yang ketika itu beroperasi dengan keluasan kedai bersaiz dua pintu!  Dengan susun atur yang menawan...  alat tulis dan buku tersusun indah, para pelanggan yang berpusu-pusu masuk ke dalam premis PNN. Saya ketika itu sedang melayani pelanggan.....

Alhamdulillah, walaupun hanya dalam mimpi.. Pagi ini saya sangat bersemangat! Moga mimpi itu menjadi kenyataan! AMIN...

Note: lepas tbangun tu, saya menonton game Fulham VS Chelsea dari pukul 4  pagi sampai pukul 6.. tapi draw je... 

 (angka 4977 tu no bertuah kami, dri no fon, no hp, flat kereta,....)


Doakan mimpi saya menjadi kenyataan ye kawan2! AMIN...


4.

1 comment:

binafur said...

Salam tuan..sy sedang dlm perancangan utk membuka kedai stationery..harap pihak tuan sudi membantu dari segi maklumat dan ilmu..jazakallah
0124141818(zailan)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...