Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Saturday, December 18, 2010

Pengakuan gay melayu?

l


4.

9 comments:

Ustaz Azrai said...

budak ni kluar dri tajuk keusahawanan muslim.. cuma utk pringatan utk kita.. jganla ditiru tabiat kaum nabi Luth ni..

kasihibu said...

dunia semakin tua
macam macam perkara yang berlaku di zaman jahiliyah sudah berlaku di zaman sekarang
bersamalah kita saling mengingati.

Muhammad Afiq said...

bismillah,
yea..jgn diikuti perangai org sebegini..kekuatan jati diri boleh diperoleh dengan pelbagai cara,dan sudah pasti cara paling best adalah dengan mendekatkan diri pada ALLAH.

Jelas pilihan org ini untuk jadi Gay adalah salah sama sekali.

MUHAMMAD AFIQ BIN MD NASIR
-kembara seorang muslim-

Jiey^Mien said...

Astaghfirullahalazim..
*Speechless*

Rafi Harumin said...

Penjelasan dari seorang manusia yang keliru. Dia sendiri teragak-agak.

~nisshuQin~ said...

macam2. huh~

Anonymous said...

Orang yang tidak merasai apa yang "kami" alami tidak akan faham apa di kata olehnya, seperti seorang doktor lelaki menggambarkan kesakitan bersalin kepada seorang perempuan yang mengandung, pasti lain sekali...seorang heteroseksual hanya dapat lihat semua perkara dari satu perspektif, satu sudut pandangan....

Anonymous said...

kepada anonymous diatas....

memang benar sukar untuk mengupas naluri golongan gay. baiklah, biar saya terangkan beberapa perkara...

saya dan sahabat adalah lulusan pengurusan kerja sosial...dari apa yang saya pelajari, keadaan golongan gay ini dapat dilihat dari 3 teori ini

1-teori genetik:ketidakseimbangan hormon lelaki.ia boleh dirawat dan dicegah dengan rawatan psikoterapi misalnya.asalkan ada keinginan. atau sengaja tidak mahu berubah?

2-teori pembelajaran:mulanya didedahkan kepada perbuatan itu, kemudian mengalaminya dan akhirnya berasa seronok seterusnya mencapai tahap ketagihan

3-teori psikodinamik:gangguan hubungan anak dengan ibubapa.apabila anak hilang kepercayaan terhadap ayahnya yang bersikap tidak bertanggungjawab sehinggakan lebih tertarik kepada sifat ibu.

#homoseksual (gay dan lesbian) diklasifikasikan sebagai devian.


pincang tabi'i, punah adab...budaya tenat, kepercayaan bahawa golongan gay ini sebagai pilihan menikmati keseronokan serta menerimanya sebagai sebahagian masyarakat inilah menjadi punca yang meransang kepada perkembangan gejala ini.keadaan ini berlaku apabila adanya pengiktirafan hak ke atas golongan ini di beberapa negara barat.
Walaupun golongan homoseksual sama ada gay atau lesbian diiktiraf di kebanyakan negara barat, tetapi stigma bagi pakar psikiatri yang kebanyakannya anggap ia sesuatu yang luar biasa.

seseorang itu berhak untuk menentukan cara hidup, yang bermatlamat mencari bahagia?...porak perandalah dunia ini, jika manusia mengutamakan selera dengan membelakangkan akal. sudah lupa dengan nasib kaum nabi Luth? murka Allah telah membalikkan bumi tempat tinggal mereka. Laut Mati dipercayai adalah kesan perkampungan kaum yang mengamalkan perbuatan homoseksual itu.


adakah golongan ini dilahirkan begitu, kesan pengaruh biologi atau genetik? nak salahkan takdir tuhan? Angkuhnya golongan melakukan perkara di luar norma hidup dengan mencabar kehebatan Allah yang telah menetapkan lelaki dan perempuan dengan sifat tersendiri. ia samalah seperti memusingkan kepala ke belakang atau meletakkan tangan di kaki.


dalam diri manusia, ada nilai baik dan ada nilai buruk.Allah tidak pernak mentakdirkan kepada manusia sesuatu yang salah. Allah memberi manusia ikhtiar dan pilihan, di situlah letaknya fungsi akal dan Allah tidak mengubah nasib seseorang, melainkan dirinya sendiri yang mengubahnya..

pada pandangan peribadi saya pula...
saya seorang wanita sendiri tidak suka golongan lesbian. apatah lagi gay. Allah telah menetapkan lelaki untuk wanita. maka rugilah kaum wanita jika ramai di kalangan lelaki berfitrah songsang sebegitu.meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya, bukankah zalim namanya?

Harakiri said...

Kepada anonymous yang merupakan lulusan kerja sosial di atas, apa yang anda belajar itu hanyalah teori, cuba bayangkan....apakah faedah jika benar seseorang itu memilih untuk menyukai sesama jenis, saya adalah seorang muslim, yang menginginkan keredhaan Allah dalam apa saja saya lakukan, tetapi saya sendiri tidak mengetahui bagaimana saya boleh tertarik dengan lelaki lain, sejak kecil lagi sejak zaman sekolah rendah lagi saya ada perasaan ini, saya dapat merasakan kelainan diri saya berbanding orang lain....bagaimana untuk terangkan perkara ini? Hubungan saya dengan ayah saya amatlah baik, tiada masalah, dan berkaitan dengan teori pembelajaran, saya tidak pernah melakukannya.....Jika anda sedar, apa yang anda sendiri terangkan adalah lebih kepada perlakuan liwat/sodomy dan apa yang saya maksudkan adalah perasaan suka kepada sesama jenis....seperti kisah kaum nabi luth, mereka diseksa adalah disebabkan perlakuan liwat itu, tetapi adakah cinta sesama jenis itu sama dengan liwat? tidak sama sekali....bagi saya perkara ini bukanlah suatu pilihan seperti seseorang memilih untuk makan ayam tetapi tidak makan daging, ia adalah ketetapan Allah dan menjadi ujian bagi sebahagian manusia yang terpilih (sebab itulah kaum gay/ lesbian hanya merangkumi peratusan yang sedikit di seluruh dunia)...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...