Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Wednesday, October 27, 2010

La Tahzan- Dont be sad..

Tajuk : La Tahzan : Jangan Bersedih (Edisi Kulit Keras)
Pengarang : Dr.'Aidh Bin Abdullah Al-Qarni
Penerbit : Al-Hidayah Publisher
ISBN : 978-983-0996-06-6
Harga Kulit keras: RM49.00
Harga kulit biasa : RM29.00
Harga buku jilid 1,2 & 3: RM9.80 setiap satu..
klik disini untuk belian secara online

Buku ini merupakan hasil kajian bersungguh-sungguh dari penulis yang cuba menyelesaikan berbagai masalah dalam kehidupan manusia. Permasalahan yang timbul akibat keraguan, kegelisahan, dukacita, penderitaan, kesedihan, keputusasaan, hilang harapan, kekecewaan dan berbagai lagi.

Buku ini diharapkan dapat memberikan penyelesaian terhadap permasalahan tersebut melalui tuntutan cahaya wahyu, petunjuk ajaran Nabi dan panggilan fitrah kemanusiaan, serta melalui berbagai saranan yang kreatif dan etika yang mengkagumkan. Di dalam buku ini juga terdapat berbagai nukilan sejarah para sahabat terbaik dan tabi'in terpilih. Juga ada beberapa potongan bait puisi para penyair terkemuka, nasihat daripada para doktor, pesanan para ahlu hikmah dan tuntunan para ulama.

Di antara lembaran-lembaran halaman buku ini terdapat pula beberoa hasil karya ilmiah dari para ilmuwan Timur dan Barat, terdahulu dan masa kini. Semuanya dirangkum dari berbagai sumber media maklumat, berupa tulisan yang terdahulu, majalah, makalah dan beberapa media lainnya.

Buku ini merupakan kumpulan berbagai topik yang disusun rapi dan telah disaring serta diringka. Ringkasnya, buku ini akan mengatakan kepada anda: "Bergembiralah, tenanglah, bersikap optimislah dan jangan bersedih"

**************************************************************************************************************

Assalamualaikum WTH semua.. 

Disini saya ingin berkongsi dengan anda semua tentang buku terlaris ini. Mungkin ada diantara kalian semua terkeliru mengenai lambakan tajuk buku 'La tahzan dipasaran'. Sebenarnya buku La Tahzan yang terlaris dipasaran Malaysia & kedai kedai buku saya ialah seperti gambar diatas merupakan karya terjemahan dari penerbit Al-Hidayah. dari pengarang Dr.'Aidh Bin Abdullah Al-Qarni. Penerbit Al-hidayah juga menerbitkan buku ini dalam beberapa versi terjemahan, namun yang terbaik adalah dari terjemahan Noraine Abu.

Buku ini juga selain dikeluarkan dalam edisi kulit keras dan biasa, ia juga dikeluarkan dalam bentuk jilid mini yang agak kecil saiznya.
4.

2 comments:

azana said...

saya pn ada 1 buku yg tajuk cam ni.... tp isi je len...

Ustaz Azrai said...

yup, mmg ramai terkeliru dgn lambakan buku bertajuk La Tahzan ini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...