Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Thursday, October 21, 2010

Blog Travelog Usahawan Muslim melancarkan Kedai buku online..

Assalamualaikum WTH semua..

Alhamdulillah, Syukur saya kehadrat Allah dengan limpahan kurnianya kepada saya dan perniagaan yang saya jalankan sejak hampir dua tahun lalu. 

Sejak blog ini dibina pada 2hb September 2010 yang lalu, saya telah menerima hampir 30 buah pesanan untuk membeli buku secara 'online'. Namun batasan masa dan kekurangan staff menyebabkan saya terpaksa memikirkan kaedah lain untuk melayani kemahuan kalian yang saya sayangi.

Oleh yang demikian, saya telah mengkaji sebuah program affiliate yang ditawarkan oleh kedai-buku.com dan saya tertarik untuk menyertai program yang sememangnya mudah untuk saya dan anda semua sertai..

Teruskan minat anda untuk menyokong perjuangan saya..

Disini saya sediakan sedikit maklumat mengenai kedai-buku.com

Kedai-Buku.com memulakan operasi rasmi pada 1.1.2009 dengan menerima pesanan online dari dalam negara dan juga dari serata dunia. Pengalaman lebih 2 tahun  menguruskan pesanan ke luar negara dengan KedaiPerantau.net adalah kelebihan kepada Kedai-Buku.com. Ditambah lagi dengan pelbagai checkout pembayaran yang lebih fleksibel iaitu Maybank2U, CIMB, Bank Islam untuk pembayaran dalam Ringgit Malaysia, European Bank Transfer (SWIFT IBAN) yang percuma cajnya kepada penduduk di Eropah dan Paypal yang merupakan option gateway paling popular di seluruh dunia.
Pada awalnya, KedaiPerantau.net hanya menjual buku-buku dari Jemari Seni Publishing sahaja. Oleh kerana permintaan dari pelanggan sedia ada agar menambah juga buku terbitan syarikat lain, maka pihak pengurusan mengambil langkah membina laman web khas untuk menjual buku-buku hasil dari karya rakyat Malaysia secara online. Dengan adanya Kedai-Buku.com, peminat buku bahasa Melayu terutamanya berpeluang dengan lebih mudah mendapatkannya.


Terima kasih kepada pelanggan-pelanggan yang selama ini menyokong kami. Kami juga berharap usaha kita bersama dapat membantu untuk memperkasakan lagi bahasa Malaysia khususnya.

Salam Mesra.

Pengurusan
www.Kedai-Buku.com
Gedung Buku Malaysia Online - Malaysia Online Bookstore
4.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...