Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Tuesday, September 21, 2010

hari yang me............ kan... hehe

Assalamualaikum semua...

Alhamdulillah, syukur pada Allah atas kurniaan iman & rezeki kepada saya & warga PNN khususnya...

Walaupun jualan hari-hari selepas cuti hari raya ini seakan tidak menyebelahi saya, namun saya berfikiran positif. Sememangnya menjadi satu kelaziman kepada semua peniaga dan pihak usahawan untuk menghadapi 'bulan gelap' pada setiap bermulanya musim perayaan hari raya. Kebiasaanya pada ketika ini semua peniaga akan mengalami nilai jualan yang 'merudum' nilainya.. Maklumlah, duit cstumer dh xde, semuanya habis untuk membuat persediaan menghadapi perayaan, membuat persiapan untuk rumah terbuka, aji pun lambat lagi.. kadang2 belum gaji lagi pun mereka dah tau xde baki gaji bulan ni... hehehe inilah penangan hari raya..

Harap2 setelah mendapat gaji nanti, mereka akan terus kembali menyokong PNN.. Stok buku2 baru pun dh bertambah di rak..

Moga jualan esok lebih baik dari hariini..
Amin Ya Allah..
4.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...