Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Sunday, November 13, 2011

Biar Bidadari Mencemburui Dirimu - Salim A. Fillah

Assalamualaikum WTH..


(Biar Bidadari Mencemburui Dirimu - Salim A. Fillah)
Harga: RM 18.50 / RM 20.50
ISBN-13: 978-967-0142-93-2
Tarikh Terbit: 14 Nov 2011
Jumlah Muka Surat : 280
Kategori: Bantu Diri
Penerbit: PTS Millennia Sdn Bhd

Sinopsis
Biar Bidadari Mencemburui Dirimu hadir istimewa untuk wanita yang mendambakan kedamaian atmosfera syurga. Betapa wanita solehah tidak pernah alpa dalam setiap sedutan nafas mereka, demi memburu nikmatnya. Kudusnya mereka sehingga membuatkan para bidadari mencemburui, dek menyaksikan mekarnya cinta para suami.
Bagaimana pula mereka yang bergelar lelaki? Seperlunya mereka juga tahu, bagaimana mahu memperlakukan wanita dengan seadilnya. Sudah tentu berdasarkan landasan yang diredai oleh Allah. Lelaki itu perlu menjaga tanpa mengekang, menghormati kebebasan namun tetap melindungi, menenangkan jiwa dan merawat lara.
Antara kupasan menarik dalam buku ini adalah:

  1. Isu kepimpinan, waris, dan agama
  2. Fesyen itu trend ataupun tuntutan agama?
  3. Kategori cinta manusia
  4. Konsep berhijab
  5. Pernikahan, apakah tujuannya?
  6. Kehebatan seorang ayah
  7. Kisah insprirasi rumahtangga yang mendidik jiwa
  8. Keagungan seorang ibu
Jadikan Biar Bidadari Mencemburui Dirimu ini sebagai panduan, bagi memahami teman seperjalanan. Syurga…, destinasi abadi.


*************************************************************************************************
Bagi peminat buku-buku agama nusantara ini, karya penulisan Salim A.Fillah bukanlah sesuatu yang asing pada mereka. Kini syarikat PTS berbesar hati menterjemah buku ini kepada bahasa melayu agar lebih dekat dengan pasaran di Malaysia.



4.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...