Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Sunday, November 20, 2011

Erk... adik tak pakai bra ke?

Assalamualaikum WTH...



Saya: Erk... adik tak pakai bra ke?
A      : Nampak sangat ke bang?
Saya: Taklah.. baru terkeluar suku je.. kalau terkeluar semua baru orang semua tahu adik ni tak
          pakai bra..
A      : ...........................................

Peristiwa ni berlaku beberapa jam yang lalu.. Namun saya tak bermaksud memasukkan entri berbaur lucah di blog ini. Cuma saya ingin berkongsi sesuatu dengan khalayak melalui entri ini.

Saya pasti anda semua pernah melihat remaja wanita berpakaian sebegini seksi diluar sana.   Samaada anda hanya berupaya untuk menegur kesalahan mereka didalam hati atau menegur mereka secara lisan dan berhemah, perkara ini seakan sudah menjadi trend dewasa ini. Namun sesuatu yang amat dikesali sekiranya ia dilakukan orang islam.

Anak gadis berbangsa melayu dan cnfrm beragama islam yang saya tegur itu mungkin berada didalam lingkungan umur 15 hingga 18 tahun. Dia datang bersama-sama teman lelakinya ke kedai saya. Umur yang masih muda untuk bercinta dan terlalu muda untuk dibenarkan keluar berjalan dengan teman bukan muhrim secara berdua-duaan. 


Hm.. apa agaknya yang berada didalam fikiran anak gadis itu ketika memilih untuk menggayakan pakaian sedemikian? Mungkinkah dia berasa bangga kerana berani menggayakan fesyen yang mampu memancapkan mata kami kaum adam?


Mujur kerana ketika itu pelanggan kedai saya agak ramai. Dan saya hanya mampu menuturkan beberapa patah perkataan sahaja ketika anak ganis itu membayar dikaunter.

Wahai mereka diluar sana!
  1. Hm, dimanakah peranan ibubapa dan ahli keluarga yang lain dalam menentukan kod berpakaian dan kod sosial untuk anak-anak? 
  2. Apakah kita perlu berbangga dengan "aset dunia"  yang dipinjamkan oleh pencipta kita sehingga perlu menunjukkan "aset dunia" itu yang bakal mungkin membakar kita dineraka kelak?
  3. Hmmm....

4.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...