Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Friday, October 21, 2011

Derma Darah

Assalamualaikum wth...



Alhamdulillah, ketika pesta konvo di UIA minggu lepas merupakan kali ketiga saya menderma darah untuk tahun ini. Satu pengalaman yang indah kerana sejak aktif menyertai jualan ditapak-tapak ekspo, saya begitu menantikan sekiranya ekspo @ karnival yang saya sertai ini akan membuka booth "derma darah".

Mengapa saya suka menderma darah? Hm, soalan ini mungkin senang dijawap. Ketika saya terlantar di HKL dan menjalani pembedahan tangan. Saya telah menerima darah seseorang yang baik hati. Peristiwa ini menyebabkan timbulnya kesedaran didalam diri saya untuk berkongsi darah kepada mereka yang memerlukan. tambahan pula saya ini berdarah jenis O dan sesuai untuk didermakan kepada semua orang. 

Bak kata muda-mudi sekarang "sharing is caring"...

Bagi mereka yang belum pernah lagi menderma darah tapi berhasrat untuk menderma. Percayalah, jarum suntikan itu tidak menyakitkan. Bahkan lebih sesuai jika saya katakan, cubitan saya lebih sakit.. :)

Bagi mereka yang pernah menderma... Tahniah saya ucapkan.. 

Mari menderma darah! 
(hanya kepada mereka yang menjalani gaya hidup sihat sahaja)



4.

4 comments:

Ustaz Azrai said...

Cute sungguh perut kat pic tu... adeh.. :)

zz~ said...

salam..uztaz arai buka kdai buku keR?ermm..boleh sy tempah buku tautan hati ngan buku novel hlovet contengan jalanan..??nanti sy pos duit..ti..boleh ke?klaw boleh ustz ckp kt shuot mix blg sy yea..syukran.~

Farah Pa-a said...

Azrai, i like your comment.. Benda 1st yang aku nampak sebelum aku baca komen ko...hahaha

Ustaz Azrai said...

Oo... patut semalam hang tanya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...