Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Sunday, November 7, 2010

mawaddah - terima kasih Tuhan




Terima kasih wahai Tuhanku
yang sentiasa melimpahkan rahmat-Nya
membenarkan aku menghadap-Mu
Tuhan yang Maha Pengasih
dan Maha Penyayang

Untuk bercakap dengan-Mu Tuhan
mengizinkan ku minta pada-Mu
memuja memuji sepenuh hatiku
memohon munajat pada-Mu Ya Rabbi

Tapi aku khuatir ketika menghadap-Mu
tidak pula pandai beradab dengan-Mu
aku mula bimbang
kalau aku derhaka dalam ketaatan
bukan rahmat dari-Mu yang ku dapat
tapi ku kan dapat kemarahan-Mu

Ya Rabbal 'Aalamin
Maafkanlah aku.

***************************************************
lagu ni sangat bererti kepada saya sebagai hamba yang seringkali melakukan kesalahan.. antara lagu yang boleh menyebabkan air mata laki-laki ini mengalir.. 

Ya Allah, terima kasih kerana memberikan daku peluang dan rahmat yang tak terhingga...
4.

2 comments:

POPOTAN said...

Spanish: Hola como estas, me ha encantado el blog, tratare de visitarlo mas seguido, me sorprendio mucho saber que tambien resivo vivitas desde esta parte del mundo, por ahora estoy de vacasiones relajandome en santigo de Chile, luego regresare a TRUJILLO, donde me quedare permanentemente ya que no hay ciudad mas hermosas que esa, en todo caso pronto iniciare una gira por sud-america y luego me ire a Asia, europa y para finalizar Africa, cuidate y saludos desde aqui y una vez mas gracias por la visita, cuidate. bye

Ustaz Azrai said...

hehe.. yg xfham bhasa spanish.. ni saya sediakn terjemahan ayat diatas..

"Halo apa kabar, aku mencintai blog, cubalah untuk melawat lebih kerap, saya terkejut mengetahui bahawa juga resivo hidup dari bahagian dunia ini, sekarang aku berehat di holydays Santiago, Chile, kemudian kembali ke Trujillo, di mana saya akan tinggal kekal kerana tidak ada kota yang tidak lebih indah dari itu, dalam hal apapun akan memulakan tur Amerika Selatan dan kemudian saya akan pergi ke Asia, Eropah dan akhirnya Afrika, menjaga dan salam dari sini dan sekali lagi terima kasih atas kunjungan anda, ambil peduli. bye"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...