Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Monday, November 29, 2010

Maaf- hati saya sudah dimiliki..

Assalamualaikum WTH..

Hm.. Sejak menceburi bidang blogger ini saya kerap menerima hampir belasan e-mail setiap hari. Kebanyakkannya bertanyakan mengenai keusahawanan muslim dan panduan membuka kedai buku dan alat tulis. Insyaallah, saya cuba untuk membalas email anda semua walaupun dengan agak ringkas kerana kesuntukan masa. Maaf ye...

Namun, terdapat beberapa e-mail yang saya terima kadangkala menyebabkan saya tersenyum sendirian. Sebenarnya ini bukan kali pertama saya menerima e-mail dari teman-teman blogger yang cuba merisik status diri saya. Mungkin disebabkan saya pernah menulis status diri yang masih 'single' menyebabkan segelintir teman-teman ingin mencuba nasib mereka.. hehe..

Sejujurnya saya masih lagi bujang dan telahpun bertunang dengan seorang lectrr yang bertugas di sebuah IPTA. Saya kenali dia ketika kami sama-sama belajar di UUM, Sintok. Insyaallah juga kami akan melansungkan majlis kami dalam jangka masa setahun lagi.

Doakan kami dapat bersama menempuhi 'alam' yang indah nanti. Semoga kekal ke anak cucu...

Dan yg paling penting... Smoga kami mendapat keredhaan Allah SWT.. AMIN

(Ni 1st payment dri pdua & 1st cstmer yg ambil stok statoinry dgn PNN semasa mula2 dibuka.. & Alhamdulillah kekal sehingga kehari ini.. Antara lubuk emas saya selain dri UIA
TQ kalian yg sudi memberikan projek pmbekalan kpd kami)

Bersama menyokong perjuangan usahawan muslim..
4.

2 comments:

Anonymous said...

Tpi kalu ada yg sudi nk jadik yg no 3 dialau-alukan... hehe.. Erk.. nape xsbut yg no 2?

intan abidin said...

bukan sampai anak cucu je ustaz sampai akhir hayat...amin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...