Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Saturday, September 17, 2011

TQ Allah atas anugerah-Mu...

Assalamualaikum WTH.. 

Kelmarin ayahanda & bonda saya datang ke Rawang bersama dengan adik. Kedatangan mereka kali ini untuk menghantar adik saya yang baru mendapat tawaran untuk melanjutkan pelajarannya ke Universiti Malaya di dalam bidang Pengurusan perniagaan. Alhamdulillah.

Alhamdulillah saya bersyukur kerana dilahirkan didalam keluarga yang sangat mementingkan pendidikan agama dan pendidikan duniawi secara seimbang. Kami adik-beradik beruntung dikurniakan ibu bapa yang sangat memahami kehendak dan keperluan kami. Walaupun pernah bermula dengan kehidupan yang agak sukar di FELDA, kami semua dengAN izin Allah SWT berjaya mengharungi cobaan dan dugaan hidup dengan tabah. Kini hasilnya kesemua adik beradik saya memiliki bekalan yang secukupnya untuk mengharungi kehidupan dunia yang fana ini.

Saya juga sangat pasti ayahanda & bonda saya sangat berpuashati dan bersyukur dengan memiliki kami sebagai anaknya. Alhamdulillah, kakak sulung saya memulakan tradisi kejayaan kami dengan segenggam diploma kejururawatan, abang saya degree perancang bandar & wilayah, saya-degree-UUM & sijil UIA, adik no 4-diploma perguruan (sedang melanjutkan pelajaran di peringkat  ijazah lanjutan), adik no-6 baru seminggu mendaftarkan diri di peringkat master di Universiti Tun Hussien Onn, adik no-7- isnin ini baru akan mendaftarkan diri di Universiti Malaya dan adik saya yang bongsu sedang mengikuti pengajian di Shah Alam. 

Sesungguhnya saya amat kagum dengan pencapaian ayahanda & bonda saya, dalam kesibukkan mereka mengerjakan kebun FELDA, kesibukkan mereka mengusahakan kedai runcit dan kantin sekolah, kesibukkan didalam aktiviti sosial kerana ayahanda & bonda saya sangat aktif didalam aktiviti persatuan, JKKK FELDA, UMNO, PIBG dll, kami adik-beradik tidak pernah diabaikan. Tapi sesuatu yang paling saya cemburu ialah ayahanda & bonda saya sudah 
4 & 5 kali pergi menunaikan haji & beberapa kali terpilih sebagai calon tokoh peneroka & peneroka terbaik FELDA. Alhamdulillah kami anak-anak ayahanda & bonda berazam untuk mengekalkan tradisi kejayaan keluarga kita.

(dari kiri adik no-4, adik no-6, Akak Sulong,no-3 saya, abang no-2 
depan adik-no-7, Hajah Rogayah, Haji Rahmat, adik no-8 )

Al-fatihah buat adik kesayangan kami no-5 
Arwah Abdul Naim b Haji Rahmat..

moga tenang dialam sana, insyaAllah kita akan bersatu kembali dialam yang kekal abadi disana.. jangan lupa doakan kami didunia ini, InsyaAllah, UDA dan adik-beradik yang lain takkan lupa mengirimkan fatihah buat kamu di sana.. 
(,")
4.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...