Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Monday, June 6, 2011

Ekspo yang paling mencatat keuntungan tertinggi setakat ini...

Assalamualaikum WTH...

Alhamdulillah, setelah lima hari mengharungi hari yang yang menggembirakan di karnival halal di Giant Kota Damansara, saya kini kembali ke PNN... Alhamdulillah, ekspo kali ini merupakan ekspo yang mencatat jualan tunai tertinggi dalam PNN mula menceburi perniagaan di tapak-tapak ekspo.

TQ kepada Allah SWT... TQ kepada orang Kota Damansara & kepada mereka yang mendoakan kejayaan PNN.. 

Ok, berjumpa lagi dilain lebaran... saya masih lagi keletihan dan mungkin berpotensi untuk demam buat kali ke-19nya pada tahun ini... Harini juga merupakan hari yang akan 'memenatkan' kerana terpaksa menyusun kembali stok buku yang tidak habis terjual kembali ke rak-rak... Ada 14 kotak! Cnfrim penat! & cnfrim ptg ni saya akan tido keletihan....


* Samada sales tinggi ini dipengaruhi oleh tarikh dimana para pelanggan baru menerima gaji, lokasi yang cantik @ ke'ensem'an si teruna berbaju hitam tu... hehehe
4.

5 comments:

nusrahisa said...

salam...
lokasi cantik, musim terima gaji..betul la tu.
lagi pula sekarang kan cuti sekolah

ensem? hah ha...

Ustaz Azrai said...

tu dh abis ensem dh tu.. haha

arekymz said...

bnyk untung leh la blanje blogger ni ha.
haha.

nusrah isa said...

terlupa 1 hal..buku yang saya nak tu
-SENYUMLAH
-SYAMA'IL AL-QURAN THE REFFRENCE 22 IN 1

simpan dulu, ya..akhir bulan ni baru saya boleh bayarnya.nak tunggu elaun oku bulan ni punya

satu lagi buku kalau ada...

start where you are (edisi bahasa melayu) - PTS

Ustaz Azrai said...

:)

I.Allah sok saya akan ke PTS utk amik stok yg dh nk abis..

nnti kalu ada saya SMS akak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...