Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Friday, April 8, 2011

Dalam dilema

Assalamualaikum WTH....

Minggu ini minggu pelik pada saya... tiga orang sahabat perempuan saya mengajak untuk berkahwin dengan mereka. Dua daripada mereka merupakan teman sebaya saya manakala seorang lagi muda setahun dari saya.

Saya tak tahu apa yang menarik tentang saya hingga agak kerap dipelawa dengan tawaran sebegini walaupun mereka tahu saya sudah berpunya.

Dua daripada mereka mempelawa saya untuk bernikah semata-mata untuk mendapatkan zuriat manakala seorang lagi sukar untuk dijelaskan disini. Kesemua mereka merupakan kakitangan kerajaan peringkat tinggi dan saya pernah bersekolah dan sekampus bersama mereka dan saya akui mereka memang insan dan wanita baik yang memiliki ciri2 wanita idaman.

Mungkinkah ini namanya dugaan 'orang berdarah manis?'

Ya Allah, kukuhkanlah iman kami dan berikan kami yang terbaik.. AMIN
4.

3 comments:

Unknown said...

salam ustaz, bertuahnya kamu!!!
erm, ape pandangan ustaz menmgenai perkara ini [wanita yg mengajak lelaki menikahinya]?

saya sgt salut kpd wanita2 sebegini krn keberanian mereka memilih sendiri teman hidup melalui keterus terangan mereka terhadap lelaki tersebut.

pssss ustaz...terima kasih atas novel DINGIN SALJU INDIANA. Saya menangis usai membacanya. Terima kasih byk2!!! (-___-")

Ustaz Azrai said...

Wslam.. hm, kna tngok punca.. xde mslah sbnrnya sbb wanita juga berhak memilih & berterus terang mmg digalakkan.. sbb kdg2 ada laki2 yg agak slow.

dlam kes saya plak depa ni taknak komitmen sbgi isteri scara full time, tp nak anak dri darah mereka, tkut usia smkin lanjut n perlukan teman hidup..

TQ.. :)

Anonymous said...

makin berusia makin laku pula ustaz kita ni... hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...