Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Monday, April 18, 2011

Jangan Halang Malaikat Hadir Ke Premis Perniagaan kita

Assalamualaikum WTH..

Sabda Rasulullah SAW:

"Tidak akan masuk para malaikat dalam rumah yang ada anjing, dan tidak juga yang ada patung"

Sahih Muslim

****************************************************************************************************
Jangan menghalang malaikat hadir ke dalam rumah @premis perniagaan.Benarkah malaikat tidak akan memasuki rumah kediaman yang terdapat anjing dan patung didalamnya? Hm, para ulama telah bersepakat bahawa malaikat yang disebutkan didalam hadis diatas merupakan malaikat rahmat.

Jadi jangan ngada-ngada konon bela anjing & simpan patung dengan tujuan agar malaikat maut tak akan masuk untuk mencabut nyawa anda! Malaikat pencatit amalan juga akan tetap bersama anda setiap saat, jangan nak ngada-ngada bela anjing & simpan patung untuk membolehkan anda melakukan maksiat!

Kesimpulannya, kalu mahu rumah dan premis perniagaan kita selalu dimasuki dan dikunjungi malaikat terutamanya malaikat rahmat:

1. Jangan bela anjing !
2. Jangan simpan patung!

Namun begitu, terdapat beberapa kelonggaran dalam hal ini jika:

1. Membela anjing untuk menjaga kediaman @ kebun dari penceroboh yang berleluasa seperti binatang liar dan pencuri
2. Patung yang digunakan untuk tujuan pembelajaran & permainan kanak . Bukan untuk dipuja dan disimpan


4.

1 comment:

Ustaz Azrai said...

maaf, entri yg sangat pendek & tanpa ulasan yg panjang...

dua bulan ini sangat sibuk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...