Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Monday, December 5, 2011

Rahsia Jutawan Islam: Abdul Rahman Bin Auf

Assalamualaikum WTH...


Tidak sabar rasanya saya untuk membaca buku kisah kehebatan tokoh usahawan muslim ini yang akan terbit pada 20 disember 2011 ini. Saya pasti juga ramai dikalangan pembaca terutamanya dikalangan teman-teman usahawan yang menunggu-nunggu karya sebegini.


(Rahsia Jutawan Islam: Abdul Rahman Bin Auf)
Harga: RM 25.00 / RM 28.00
ISBN-13: 978-967-369-131-9 
Tarikh Terbit: 20 Dec 2011
Jumlah Muka Surat : 376
Kategori: Bisnes & Pengurusan
Penerbit: PTS Professional Publishing 

Sinopsis


Sungguh, kulihat diriku, seandainya aku mengangkat batu, nescaya kutemukan di bawahnya emas dan perak.”

Abdul Rahman Bin Auf adalah ikon usahawan dan tokoh jutawan Islam. Apakah model bisnes dan rahsia kejayaan beliau? Buku ini akan mengupas rahsia bisnes Abdul Rahman Bin Auf bagi tatapan kita, usahawan moden dan umat akhir zaman.

Jutawan Terkaya Pada Zaman Nabi
Abdul Rahman ditawarkan dengan harta kekayaan dan seorang isteri, tetapi beliau menolaknya dan hanya mahu tahu jalan menuju ke pasar. Beliau memulakan bisnes, memecahkan monopoli bisnes Yahudi, dan menjadi jutawan terkaya di Madinah. Nilai kekayaannya mencecah RM107 juta.

Erti Hidup Pada Memberi
Untuk Perang Tabuk, Abdul Rahman menderma lebih daripada RM25 juta (200 dinar, 500 ekor kuda, dan 1500 ekor unta). Kekayaannya langsung tidak berkurangan bahkan Allah melipatgandakan lagi harta kekayaannya.

Jual Pada Harga Modal Dan Tetap Untung
Abdul Rahman menjual 1000 ekor unta pada harga modal tanpa margin keuntungan. Keuntungan beliau ialah pada tali pengikat unta yang dijual sekali dengan unta sebagai nilai tambah. Beliau menjual tali itu dengan harga 1 dirham. Dalam satu hari beliau menjana keuntungan 100 dirham.

Bisnes Diberkati Allah
Jika ada yang bertanya tentang rahsia bisnesnya, Abdul Rahman bin Auf menjawab,

Aku tidak menjual barang-barang yang rosak. Aku merasa cukup dengan untung yangsedikit tetapi diberkati oleh Allah.”

Berbisnes di dunia, untung sampai ke syurga.

ISI KANDUNGAN

Memimpin Transformasi Gaya Abdul Rahman bin Auf 
Resume Abdul Rahman bin Auf
Bahagian 1: Nilai
  • Hari Pertama - Memiliki Paradigma Kaya
  • Hari ke-2 - Meneroka “Jalan Sutera”
  • Hari ke-3 - Mengakses Maklumat yang Benar
  • Hari ke-4 - Berdiri Atas Kaki Sendiri
  • Hari ke-5 - Mencintai Rasulullah
Bahagian 2: Proses
  • Hari ke-6 - Membetulkan Persepsi terhadap “Wang”
  • Hari ke-7 - Bermula dengan Apa yang Ada di Tangan
  • Hari ke-8 - Hijrah Memantapkan Bisnes
  • Hari ke-9 - Menjadi Hebat dengan Sabar
  • Hari ke-10 - Syukur dengan Kedua Tangan
Bahagian 3: Strategi
  • Hari ke-11 - Zuhud Bisnes
  • Hari ke-12 - Transformasi Nama dan Jenama
  • Hari ke-13 - Tradisional Murabahah
  • Hari ke-14 - Multi Tasking Anugerah Tuhan
  • Hari ke-15 - Sinergi Haji dan Umrah

Bahagian 4: Quwwah
  • Hari ke-16 - Kayakan Waris
  • Hari ke-17 - Bisnes dengan Bukan Muslim
  • Hari ke-18 - Dekati Masjid
  • Hari ke-19 - Berdoa untuk Orang Lain
  • Hari ke-20 - Aku Nikah dengan Satu Dinar
Bahagian 5: Matlamat
  • Hari ke-21 - Bisnes Patuh Syariah
  • Hari ke-22 - Menjadi Saudagar Tuhan
  • Hari ke-23 - Bina Lingkungan Muakha
  • Hari ke-24 - Integriti dan Karismatik
  • Hari ke-25 - Refleksi Diri
Bonus Tambahan Untuk 5 Hari
  • Panduan Bisnes Sepanjang Zaman
  • FAQ: Salah faham Terhadap Abdul Rahman bin Auf
  • Lapan Amalan Takwa

Berbisnes di dunia, untung sampai ke syurga.







4.

3 comments:

bloggerMan said...

Salam,

Terutamanya Pemilik blog ini..
Nama saya Mr.os hehe orang panggil
saya wald,saya orang baru kat blog ini
diharap kedatangan saya di sini di alu-alu
oleh pemilik blog ini,....:)

Saya akan kembali lagi
dengan tips yang berguna:)

Terima Kasih
oswald
Berfikir Cara Jutawan

Aishah Abdullah said...

Salaam,

Saya memang sedang mencari buku ni.
dimana boleh dapatkan buku ni ye?

Kalau boleh pos kan ke Singapura pun bagus juga. Saudara jual ke?

boleh emel saya ms.nuraishah@gmail.com

Anonymous said...

Salam,

Saudara jual ke buku ni?.
Kalau ya boleh email saya di nuraziahaa@gmail.com
saya nak dapatkan satu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...