Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Tuesday, June 21, 2011

Alhamdulillah.. tangan saya dah sihat sepenuhnya..

Assalamualaikum WTH..

Alhamdulillah saya masih diberi kesempatan untuk menulis walaupun di dalam jangka masa yang terhad ini. Alhamdulillah juga tangan kiri ini sudah pulih sepenuhnya. Agak sukar sebenarnya untuk OKU (orang kelainan upaya) seperti saya ini untuk bekerja menggunakan tangan kanan yang sudah agak keras. Kebiasaannya saya memang lebih selesa untuk menggunakan tangan kiri ini kecuali untuk tujuan menulis.

Tangan kiri ini sebenarnya bukanlah mengalami kecederaan yang teruk, sekadar lebam akibat terkena objek keras. Namun sebenarnya tangan kiri inilah yang selama ini membantu saya membuat rutin harian. Saya akan menjaga tangan kiri saya dengan sangat manja lantaran saya akan menggunakan keupayaan tangan kiri itu semaksima mungkin. Namun apabila tangan kiri saya mengalami kecederaan kebiasaanya saya akan mengambil kesempatan ini untuk berehat memandangkan tangan kanan ini berfungsi sekadar untuk membantu tangan kiri. Tangn kanan ini saya hanya gunakan apabila ingin menulis (tidak melebihi setengah jam), memegang sudu ketika menikmati makanan dan sedikit kerja yang wajar dilakukan oleh tangan kanan.

Alhamdulillah juga, ekspo yang baru saya sertai di masjid Kuala Kubu Baru  minggu lepas berakhir dengan kejayaan. Walaupun agak kepenatan akibat tangan lebam ini terpaksa bekerja dengan rela. TQ ALLAH..

(ini gambar tangan kiri saya harini, lebam sudah semakin susut... kesian kat tangan ni sebab terpaksa menggalas tugas tangan kanan sejak tahun 2004 yang lalu.. Tapi saya masih bersyukur saya masih mempunyai tangan berbanding dengan OKU fizikal yang lain..)
4.

1 comment:

Ustaz Azrai said...

mungkin ada yg anggap ia kecederaan kecil, tp utk org yg bekerja menggunakan 1 tangan macam saya, nikmat tangan sihat sangat bermakna.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...