Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Monday, January 17, 2011

Uswatun Hasanah: Meneladani rasul, meraih cinta Allah- Haddad Alwi

 buku yang diterbitkan bersempena ulangtahun kelahiran Rasulallah..


oleh Haddad Alwi (penyanyi nasyid dari Indonesia)
Harga: RM 18.00 / RM 20.00
ISBN-13: 978-967-366-048-3
Tarikh Terbit: 15 Jan 2011
Jumlah Muka Surat : 184

Sinopsis
"Sungguh telah datang kepadamu seorang Rasul daripada kaummu sendiri, berat terasa olehnya penderitaanmu, sangat menginginkan (iman dan keselamatan) untukmu, amat belas kasihan lagi penyayang terhadap orang-orang beriman." (surah at-Taubah:128)

Tidak hanya di dunia ini sahaja, bahkan sehingga di akhirat sekalipun Rasulullah masih memikirkan dan mengurus keselamatan umatnya. Semua itu hanya wujud kerana rasa cinta beliau kepada umatnya. Di sisi yang lain, al-Quran menyebutnya sebagai uswatun hasanah, iaitu contoh yang baik. Seluruh kehidupannya penuh dengan kisah teladan dan akhlak yang perlu kita contohi.

Nabi Muhammad sudah wafat lebih 14 abad silam, namun kasih sayangnya tidak pernah mati. Dan Rasulullah harus setiasa dihidupkan dalam hati setiap individu muslim. Maka buku ini memaparkan kisah Rasulullah dari aspek perjuangan, cinta, pengorbanan dan akhlak mulia. Pembaca buku ini dapat mengeratkan ikatan cinta kepada Sang Rasul, lalu terdorong bagi meneladaninya.


ISI KANDUNGAN
 Pengantar: Muhammad Nabi Cinta oleh Haidar Baghir
Prakata
Nabi Muhammad Manusia Paling Mulia
-Kemuliaan Nabi Tiada Tandingan
-Umat Muhammad menjadi Umat Termulia
-Keutamaan Nabi di sisi Allah
-Isyarat Langit atas Kenabiannya-Nabi di Mata Non-Muslim
Cinta Nabi Kepada Umatnya
-Tanda Cinta Kepada Nabi
-Ajaran Kasih Nabi
4.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...