Followers

Muqaddimah

“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid” (Riwayat Al-Imam At-Tarmizi).

Izinkan aku Ya Allah untuk berkongsi ilmu keusahawanan tentang perniagaan kedai buku dan alat tulis serta ilmu yang kumiliki ini, Semoga usahaku ini di berkati. Dan semoga diriku dan perniagaan-ku berkembang maju di dalam kami beriman kukuh kepada-MU agar dapat kami menyumbang sesuatu kepada-Mu dan seluruh dunia islam. Amin.

Bagi anda yang berada di kawasan Lembah Kelang dan mahu memberikan projek berkaitan pembekalan buku, alat tulis serta pencetakan kpd saya amat dialu-alukan. SAYA ANTI RASUAH!

Sebarang pertanyaan mengenai operasi kedai buku, jemputan memberi ceramah berkaitan keusahawanan muslim, sumbangan wakaf buku @ al-quran & ETC ke rumah anak yatim islam terpilih di sekitar Rawang (diskaun 10%-30%) DLL boleh email ke azraay17@gmail.com.

(Sejak 2hb September 2010)

Sunday, November 28, 2010

Novel melayu terpakai vs sewa novel

Assalamualaikum WTH..

Alhamdulillah, secara tiba2 saya mendapat idea untuk menjual novel terpakai @ khidmat sewa novel terpakaidi PNN.. Pada peringkat awal, saya akan menjual @ menyewakan hampir 50 koleksi novel-novel melayu terpakai yang saya miliki. 

Pening pulak nak fikir samada mahu menjual novel terpakai@khidmat sewa novel @ membuat kedua-duanya? Tapi mungkin bermasalah untuk mendapatkan stok novel terpakai.. Hm... anda ada idea yang boleh dikongsikan dengan saya?

Idea yg wujud didalam fikiran saya ialah menampal poster dihadapan kedai.. "kami membeli novel2 melayu terpakai @ novel melayu terpakai diperlukan"... Hm... saya nak cuba jual dalam bulan december ini.. mudah-mudahan berjaya..


Novel ini bukan untuk dijual @ disewakan kerana novel ini merupakan karya teman baik saya semasa di UUM sehingga kini.. saya akan buat koleksi peribadi.. 
Azlini Hassan @ Lini!! buat novel lagi..
4.

4 comments:

Ustaz Azrai said...

Hm.. kalu saya jual.. kena rajin cari stok lain.. tp jika saya sewakan.. saya boleh berulangkali menggunakan stok yang sama tanpa kos berulang...

Normaliza said...

Betul tu..kalau sewa mmg takde kos berulang. Pastu, org mcm aku pun suka sebab kalau leh sewa, tak de la byk sgt stok novel bersepah kat umah :)

Ustaz Azrai said...

Yup, mmg rasa berat kearah sewa novel.. lgipun sbb hang nk pindah Rawang taun dpan kn? hehe.. Jgn segan dtg ke PNN..

Anonymous said...

Sy nk cr novel pei pan ada x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...